Outsourcing

CZYM JEST I NA CZYM POLEGA OUTSOURCING?


Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem od trzech słów: outside-resource-using. Oznacza ona korzystanie z zewnętrznych źródeł. Outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji, projektów i procesów do realizacji firmie zewnętrznej.

Outsourcing ma więc różne oblicza - począwszy od prostych projektów, usprawniających procesy biznesowe, powodujących wzrost konkurencyjności firmy, obniżenie kosztów i po prostu ułatwiających życie, a skończywszy na skomplikowanych projektach, które prowadzą niekiedy do powstania "organizacji wirtualnej" czy też mogą przekształcić się w trwałe alianse strategiczne.

 

Obszary w których najlepiej się czujemy w outsourcingu to:
    • czyszczenie gumowych uszczelek,
    • piaskowanie powierzonych elementów,
    • czyszczenie pasów, rolek i taśm 
    • czyszczenie suchym lodem,
    • czyszczenie laserem
    • sodowanie i szkiełkowanie form,
    • czyszczenie laserem matryc,
    • oczyszczanie zawiesi lakierni proszkowej.
    • Czyszczenie linii produkcyjnych
    • Czyszczenie w przemyśle

 

CO MOŻNA ZYSKAĆ NA OUTSOURCINGU?
Podstawowa korzyść - płynąca z pozbycia się funkcji ubocznych i pomocniczych, będąca głównym argumentem przemawiającym do tej pory za outsourcingiem - to redukcja kosztów. Tradycyjnie outsourcing stosowany jest wówczas, gdy dostępne zasoby zewnętrzne są tańsze od wewnętrznych. Coraz istotniejsze jednak zdają się być inne czynniki, takie jak: dążenie do realizacji usług na najwyższym poziomie, specjalizacja pracy, koncentracja na funkcjach biznesowych, dostęp do specjalistycznej wiedzy. Outsourcing pozwala na koncentrację sił, środków i procesów zarządczych na zasadniczych celach firmy. Organizacja osiąga lepsze wyniki i rośnie jej wartość rynkowa. Firma zwiększa elastyczność swoich działań, a poprzez oszczędność czasu i zasobów ludzkich - również wydajność.

 

Podstawowe korzyści z outsourcingu:

  • umożliwia koncentrację na podstawowych celach działalności;
  • pozwala utrzymać zdecydowanie niższy poziom zatrudnienia, zapewniając jednocześnie wykwalifikowany personel dla zadań podstawowych;
  • zapewnia najwyższą jakość usług w oparciu o doświadczenia oraz specjalizację firm je świadczących;
  • zmniejsza nakłady inwestycyjne na utrzymywanie bazy technicznej i organizacyjnej powierzonych działalności;
  • odciąża różne działy firmy, np. zaopatrzenie, rekrutację, itd.
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Click here»
Projekt i wykonanie - Freeline.