CZYM JEST I NA CZYM POLEGA OUTSOURCING?
Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem od trzech słów: outside-resource-using. Oznacza ona korzystanie z zewnętrznych źródeł. Outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji, projektów i procesów do realizacji firmie zewnętrznej.
Outsourcing ma więc różne oblicza - począwszy od prostych projektów, usprawniających procesy biznesowe, powodujących wzrost konkurencyjności firmy, obniżenie kosztów i po prostu ułatwiających życie, a skończywszy na skomplikowanych projektach, które prowadzą niekiedy do powstania "organizacji wirtualnej" czy też mogą przekształcić się w trwałe alianse strategiczne.
Obszary w których najlepiej się czujemy w outsourcingu to:
• czyszczenie gumowych uszczelek,
• piaskowanie powierzonych elementów,
• czyszczenie pasów, rolek i taśm
• czyszczenie suchym lodem,
• czyszczenie laserem
• sodowanie i szkiełkowanie form,
• czyszczenie laserem matryc,
• oczyszczanie zawiesi lakierni proszkowej.
• Czyszczenie linii produkcyjnych
• Czyszczenie w przemyśle
CO MOŻNA ZYSKAĆ NA OUTSOURCINGU?
Podstawowa korzyść - płynąca z pozbycia się funkcji ubocznych i pomocniczych, będąca głównym argumentem przemawiającym do tej pory za outsourcingiem - to redukcja kosztów. Tradycyjnie outsourcing stosowany jest wówczas, gdy dostępne zasoby zewnętrzne są tańsze od wewnętrznych. Coraz istotniejsze jednak zdają się być inne czynniki, takie jak: dążenie do realizacji usług na najwyższym poziomie, specjalizacja pracy, koncentracja na funkcjach biznesowych, dostęp do specjalistycznej wiedzy. Outsourcing pozwala na koncentrację sił, środków i procesów zarządczych na zasadniczych celach firmy. Organizacja osiąga lepsze wyniki i rośnie jej wartość rynkowa. Firma zwiększa elastyczność swoich działań, a poprzez oszczędność czasu i zasobów ludzkich - również wydajność.
Podstawowe korzyści z outsourcingu: